در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 31 تیر 1399، ساعت 05:36

دیدگاه های ماریا مونته سوری

خلاصه مطلب

آموزش به روش مونته سوری

ماریا مونته سوری از مربیان بزرگ تعلیم و تربیت در نیم قرن پیش می باشد. او از پیشروان مکتب فعال آموزش و پرورش به همراه پستالوژی و فروبل بودند و اعتقاد داشت رسالت پیش دبستان و پایه های اول بسیار بالاتر از سرگرم کردن کودکان می باشد . او معتقد بود

ü ساختارهای شخصیت کودک قبل از دوران دبستان شکل می گیرد.

ü کودکان باید معلم باشند و به ایشان بعنوان موجودات ضعیف و بی دفاع نگریسته نشود و تمایلات طبیعی کودک سرکوب نگردد چون در درون او مخالفت ها و مقاومت ها ی سرسختانه ای بیدار می گردد.

ü نباید تمام توجهمان روی عیوب و کاستی های کودک متمرکز باشد چون در مقابل تواناییهای او بسیار ناچیزند.

ü در آموزش اشیاء بهترین مربیان هستند.

زیرا اشیا حواس کودکان را تحریک می کند و به آنان امکان فعالیت جسمانی می دهد. مهره هایی برای نخ کشیدن پارچه هایی برای دوختن دکمه ساختن حروف با تکه چوب و .............

ü کودک باید راه خود را مستقلاَ پیدا کند کودک در فرآیند آموزشی باید خود عامل فعالی باشد ونباید فقط در معرض اتفاقات قرار گیرد.

ü مونته سوری نسبت به خیال بافی و تخیل غیر واقعی انتقاد داشت و می گفت با این کار کودک ارتباط خود را با دنیای واقعی از دست می دهد.

ü اعتقاد به اصل یادگیری از طریق فعالیت کودک

ماریا مونته سوری از اندیشمندان بزرگ حوزه تعلیم وتربیت می باشد و به فعالیت کودک در جریان یادگیری و انجام امور توسط او برای تعمیق یادگیری اعتقاد راسخ داشت و به زبان ساده بیان می کرد که کودک باید با طبیعت جهت یادگیری اجین گردد و درس را زندگی نمایند.

این روش بصورت کامل در پیش دبستان بصورت تلفیقی در پایه اول در این مجتمع جهت آموزش بکار گرفته می شود.

دپارتمان آموزشی مجتمع حضرت امیر(ع)

 

 

 

دیدگاه های ماریا مونته سوری

ویراستار مدرسه
مقاله های آموزشی
31 تیر 1399، ساعت 05:36۲۰ دقیقه مطالعه
خلاصه مطلب

آموزش به روش مونته سوری

ماریا مونته سوری از مربیان بزرگ تعلیم و تربیت در نیم قرن پیش می باشد. او از پیشروان مکتب فعال آموزش و پرورش به همراه پستالوژی و فروبل بودند و اعتقاد داشت رسالت پیش دبستان و پایه های اول بسیار بالاتر از سرگرم کردن کودکان می باشد . او معتقد بود

ü ساختارهای شخصیت کودک قبل از دوران دبستان شکل می گیرد.

ü کودکان باید معلم باشند و به ایشان بعنوان موجودات ضعیف و بی دفاع نگریسته نشود و تمایلات طبیعی کودک سرکوب نگردد چون در درون او مخالفت ها و مقاومت ها ی سرسختانه ای بیدار می گردد.

ü نباید تمام توجهمان روی عیوب و کاستی های کودک متمرکز باشد چون در مقابل تواناییهای او بسیار ناچیزند.

ü در آموزش اشیاء بهترین مربیان هستند.

زیرا اشیا حواس کودکان را تحریک می کند و به آنان امکان فعالیت جسمانی می دهد. مهره هایی برای نخ کشیدن پارچه هایی برای دوختن دکمه ساختن حروف با تکه چوب و .............

ü کودک باید راه خود را مستقلاَ پیدا کند کودک در فرآیند آموزشی باید خود عامل فعالی باشد ونباید فقط در معرض اتفاقات قرار گیرد.

ü مونته سوری نسبت به خیال بافی و تخیل غیر واقعی انتقاد داشت و می گفت با این کار کودک ارتباط خود را با دنیای واقعی از دست می دهد.

ü اعتقاد به اصل یادگیری از طریق فعالیت کودک

ماریا مونته سوری از اندیشمندان بزرگ حوزه تعلیم وتربیت می باشد و به فعالیت کودک در جریان یادگیری و انجام امور توسط او برای تعمیق یادگیری اعتقاد راسخ داشت و به زبان ساده بیان می کرد که کودک باید با طبیعت جهت یادگیری اجین گردد و درس را زندگی نمایند.

این روش بصورت کامل در پیش دبستان بصورت تلفیقی در پایه اول در این مجتمع جهت آموزش بکار گرفته می شود.

دپارتمان آموزشی مجتمع حضرت امیر(ع)